Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Semester

Publicerad 2013-07-30 17:56:24 i Allmänt,

Sommar, sol och en halv semester kvar. Jag kan inte beskriva med ord hur glad jag är över att den här sommaren bjuder på så mycket energigivande sol och återhämtning. Vi åker mellan stugan och huset lite som vi känner för det, och tar dagen som den kommer. Umgås med släkt och vänner, på en lagom nivå. Jag är ju lite av en ensamvarg emellanåt, och har ingen längtan efter gemensamma familjesemestrar odyl. Men vill gärna umgås ändå. :-)

Som vanligt när sommaren vänder mot höst, så får jag en stark lust att rensa, röja, sälja och fixa hemma. Köpstopp är oxå något som jag går och funderar på. Kanske sept-nov? Jag tror det kommer få bli så, jag mår bra av köpstopp... Kanske ett restsymptom från alla år som ensamstående och pank. Jag känner att jag får kontroll på livet på något skumt vis... Så jag ska börja skissa på vilka ramar som skall gälla. Kanske även hemmet och renoveringen ska få tre månaders köpstopp.(utom för akuta saker såklart)

En annan dröm som jag har, och vill få leva utifrån någon gång är självhushåll. Nu bor vi inte så vi kan bli helt självförsörjande på frukt och grönsaker, och ingen av oss jagar... Men att ha egna grönsaker, potatis, frukt och bär i 3-4månader borde kunna fungera. Iaf när våra växthus kommer på plats. :-) För i stugan kommer växthuset byggas på en redan gjuten platta, på 33,5kvm, och i stan kommer det bli så stort det går utan bygglov. Just nu är det väll 12kvm men jag har hört att det ska öka till 15.

Fönstren fick vi hem förra veckan, från Molkom. De kräver renovering, och den får vi fixa med under vinterns mörka kalla kvällar. Men får man 30 glas gratis, så får man jobba lite. ;-) För 50år sedan hade de monterats ner från ett växthus som skulle flyttas. Men det blev aldrig monterat igen på den nya platsen. Hoppas vi lyckas bättre med detta. :-)

Här kommer några bilder från vår sommar.

Ha det gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela