Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Det växer och gror

Publicerad 2015-02-11 08:00:14 i Inredning, Pyssel, Övrigt,

Nu har det tagit fart i mina odlingstråg. Varje gång jag tittar till dem, har något nytt frö kikat upp ur jorden.


De fröer som grott än så länge är:
Honungsmelon
Växthusgurka
Slanggurka
Paprika
Vinbärstomat
Tomat

Gerbera
Njurvinda
Dahlia
Regnbågslupin
Bellis

Och de som är sådda men inte tittat upp ännu är:
Hängpetunia
Aloe
Prakthibiskus
Praktmagnolia
Tre olika lobelia

Här är jag fullt medveten om att det är några som jag kan räkna med att misslyckas med. Men man måste testa lite annorlunda oxå. 😉

Plantornas barnkammare är fortfarande ett stökigt rum i källaren... Så innan solen kommer upp och lockar ut mig och lilleman, har jag lite beting på mig själv att röja minst 1,5timme. För med den takt plantorna växer behöver nog några planteras om och flytta ner dit inom någon vecka. 🌱🌞

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela