Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Modifast

Publicerad 2015-05-13 09:54:03 i Familj/vänner, Köpstopp, Övrigt,

Köpstoppet a'la mig går fint. Maken slarvar med att skriva in i sina inköp, men jag kommer inte ge mig den här gången!!! 😆 👊🏻 Lite lättare vore det såklart om vi båda ville detta lika mycket. Men jag fortsätter tjata tills han följer de regler vi satt upp.(som han oxå var med på) 💵💷💶

Inte bara ekonomin skärps till just nu. Jag pratade med min läkare i måndags, om bla viktuppgången jag gjort sedan jag mådde dåligt. Enligt mig är jag på god väg till att bli frisk igen, och tycker vikten borde vika nedåt lika lätt som den gick upp. Men så funkar inte kroppen tydligen. Så i en månad ska jag bara äta Modifast, och enligt honom tappa 10kg! 😄

Vi får väll se hur många kilon det blir, jag kommer inte våga fuska iaf. 😁 Som lite extra motivationshöjare har jag lagt 105 glaskulor i ett glas, och varje pärla motsvarar 1hg. Jag lade till 5hg, för då byter jag 10-tal. 😝 Så nu hoppas jag att alla kulor bytt plats tills 11juni. 😅

Idag flyttade 11 kulor.


Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela