Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Vad händer?

Publicerad 2015-05-21 10:17:21 i Övrigt,

Just nu är jag lite trött på min kropp... Den samarbetar inte. Jag följer min soppkur till 100%, men ändå har vikten valt att stanna upp. Jag känner i hela mig att kroppen inte jobbar på som förra veckan, och känner mig lite svullen. Mycket deppigt när man ska vara garanterad viktnedgång om man sköter sig. Det har stått stilla i 3 dagar nu, så jag hoppas det ger med sig snart.
 
Det tråkigaste är att vågen stannat precis på den vikt där den alltid stannat när jag försökt tidigare. Och jag har en mental spärr i mig att jag behöver komma under den här vikten för att komma vidare.
 
Jag försöker peppa mig själv med att det kan vara hormoner som stökar lite, eller att kroppen behöver lite vila efter det stora viktraset förra veckan och att rätt som det är kommer vågen hoppa ner ett stort steg igen efter de här stillastående dagarna. Hur som helst så är jag inte hungrig eller sugen att sluta på kuren, så jag fortsätter och hoppas på bättre resultat framöver. =)
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela