Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Aurora

Publicerad 2008-09-25 17:10:56 i Familj/vänner,

Idag var vi på Aurora igen, vår barnmorska där Christina är riktigt bra. Hon verkar verkligen förstå hur jag mår och känner inför förlossningen, utan att pjoska med mig. Och det gillar jag! Idag gick vi igenom hur en förlossning ska vara om det ska kännas ok för mig att vara med. Jobbigt, men nödvändigt. Sedan fick vi gå till förlossningen och känna in två av de tre rummen där. Vi bokade nr 2, för det var störst. ;-) Vi får väll se om det är ledigt när det väl är dax... Jonas tyckte det var sååå mysigt där... och det är det säkert om man slipper vara den som har ONT. Själv fick jag ångest och tunnellseende...

Vi gick även igenom ett troligt scenario, hur det kommer att startas osv. Eftersom jag med stor sannolikhet kommer att bli igångsatt innan bf, så kommer vi få räkna med att tillbringa ett par dygn på förlossningen. Det tar ca ett dygn att göra allt moget för igångsättning om inte kroppen ordnat det själv. Under den tiden får man inte åka hem utan bo på förlossningen. Så vi kommer ladda upp med talböcker (cd-spelare fanns på alla rummen) och ta med datorn och ett gäng dvd-filmer så att vi får tiden att gå.

Jag fick i hemläxa att släppa jobbet, göra avslappningsövningar, tänka på bebisen och att handla och förbereda för den. Hon sade att det är jätteviktigt att jag färbereder mig mentalt. Och visst har hon rätt, jag har inte alls "förstått" att vi faktiskt ska få en egen bebis. Eller som Jonas var snäll och upplyste henne om - "barnen har förstått det bättre..." Och det har de kanske Tilda sjunger för magen för att bebisen ska må bra och känna sig trygg, och Emma ser till att vi handlar de kläder och saker som den kommer att behöva...



Idag vill jag även skicka en tanke till bebisens farmor, som skulle fyllt år idag.

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2008-09-25 22:31:51

Låter kanon ju! Skönt med en bra bm! Tror Mikis e född i rum 2 och Kellie i det närmast BB-avd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela