Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Helgen är över

Publicerad 2008-09-28 17:51:46 i Familj/vänner,

Så har ytterligare en helg passerat, och vi byter återigen graviditetsvecka. Jag är i vecka 21 och nu börjar nedräkningen på riktigt, mer än halva tiden är gjord. Jag tycker att tiden bara rusar iväg, fast jag är sjukskriven. Det jobbigaste med att vara hemma är att jag blir så tjurig. Först går jag hemma och längtar efter att familjen ska komma hem, och när jag väl har dem hemma så surar jag ihop...*suck* Jag tror att jag blir lite avig på dem som har varit med om en massa saker och har något att berätta. Mina dagar är så lika varandra, skjutsa barnen till skolan, sova, titta på någon såpa, sova igen och vänta på att de ska komma hem. Men nu till veckan så ska jag till tandis, barnmorskan och doktorn så då får jag oxå träffa andra människor. =) 

Nu till veckan så ska vårt kökskakel komma. Jag hetsar lite om att allt ska bli klart här hemma, det känns mer viktigt nu när jag är hemma hela dagarna. Samtidigt orkar ju inte jag hålla på med projekten själv, så Jonas får slita desto mer. I helgen har han satt upp lister, så nu är det nästan klart. Sedan ska det kaklas i köket, två dörrar ska målas, trappen ska byggas om och "gå in" skafferiet ska fixas. Sedan har vi en massa inredningsdetaljer som ska göras, men dem får vi ta när vi får tid.

Nu ska jag ordna något att äta, medan jag väntar på att Jonas ska komma hem från buggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela