Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Pyssel, pyssel...

Publicerad 2009-07-26 20:52:29 i Pyssel,

Ikväll har jag pysslat klart lite småsaker. Jag tänkte avsluta några påbörjade projekt, innan jag börjar sy inför flytten. Jag har två bodies och ett par byxor kvar att sy klart nu.

Den här munkisen ska Melwin ha. Det är stl 68 och mönstret kommer från Ottobre. Jag har inte klämt i knapparna än, annars är den helt klar.


Den här munkisen är i stl 92, och ska flytta hem till L, som redan har muddbyxor i landskapstyget. Jag tycker den ser stor ut, så vi får se om den passar. Hoppas det!!!






Ett par muddisar i stl 74, som Melwin ska få. Testade med vit mudd på dem.


Två par muddbyxor i stl 86. Ett par av dessa ska oxå flytta hem till L. Det paret som hans mamma inte väljer tänkte jag testa att sälja på tradera, eller bloggshoppen. Annars får de vänta på att Melwin växer i dem. =)



Här är hela högen med härliga molnbyxor.


Medan jag sydde så gick Jonas och Tilda ut för att sätta upp byggställningen på södergaveln. Tilda vill hinna hjälpa till att måla den innan hon åker till sin pappa nästa helg. =) Hon är faktiskt riktigt händig för att vara 8 år. Och att Jonas har världens största tålamod, och låter henne hålla på är ju en förutsättning.

Nu ska jag gå och mota in dem, så jag får träffa dem en liten stund innan det är sovdax.

Ha det gott!!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-06 19:58:30

Skitsnygga!!! kom på att jag kunde ju ha tagit båda brallorna = ) men men ... velade så .. får du dem inte sålda så köper jag dem av dig !!! Kram malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela