Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Väntar på ljuset

Publicerad 2010-12-12 07:40:49 i Övrigt,

Idag, så fort ljuset kommer till mitt hörn av världen ska jag ut och fotografera. Efter julmarknaden har jag nämligen nästan 500 visningar på hemsidan!!! Jag är CHOCKAD på ett bra sätt!!! En hemsida som dock gapar pinsamt tom... Jag har försökt ta bilder i veckan, men de blir så mörka och trista. Så nu blir det utomhusbilder på plaggen som blev kvar efter marknaden och tyger som man kan göra beställning av. Hoppas att trafiken fortsätter till sidan nu...

Igår sydde jag upp två beställningar och en födelsedagspresent. Idag ska jag iaf klippa till en beställning, men hinner nog inte sy den. Vi ska nämligen fira Emma idag, och behöver städa innan det!!! Hur kan det bli så stökigt fast vi är borta nästan jämt???

Jag måste ringa banken och fixa ett företagskonto med bankgiro och deras bokföringsprogram. För nu är det dags att lämna in min första momsdeklaration. =) Jag gör ju ett antal deklarationer varje månad, men att få göra sin egen känns STORT!!!  Computer 

Om någon undrar hur det blev på jobbet, så hade vi ett möte dagen efter jag skrivit här. Där tog en av kollegorna upp alla lögner, och ställde chefen mot väggen. Själv var jag mest ledsen, och fick inte fram en bråkdel av vad jag tänkte. (det kanske var tur det...) Jag hade tänkt säga upp mig där och då, hade tom städat av kontoret... Men har nu bestämt mig för att ge det ytterligare lite tid. Jag trivs utmärkt med mina arbetsuppgifter, och funkar med jobbarkompisarna. Men HATAR verkligen lögner och skitsnack, och tycker det är otroligt oproffsigt av en chef att hålla på med sådant!!! Hade Jonas haft ett fast jobb så hade jag nog tagit deltid föräldrapenning och resten egna företaget, men som det är nu behöver jag min lön för att försörja oss alla fem.
 Thumbs Down 

Nej, ni mina vänner nu ska jag sätta lite fart med städningen. Kanske vi tom kan få fram någon jultomte. 
 Trapped Ornament  Christmas Lights  Blown Fuse 


Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela