Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Avsämning v 5

Publicerad 2010-02-22 10:10:46 i Allmänt,

Måndag morgon och vi går därmed in i vecka 6 av utmaningen. Vecka 5 förde med sig en stor extrautgift i form av Tildas barnkalas. Kalaset kostade lika mycket som vi normalt köper mat för på en hel vecka!!! Det är ju helt sjukt!!! Vi hade kunnat ha kalaset på något lekland lika gärna... Men nu fick vi stugan städad inför våren, så det var ju bra. =) Ni kanske undrar vad vi köpte för "lyxigt" eftersom det blev så dyrt, och här är listan. Det var 12 kompisar bjudna, 8 kunde komma och de bjöds på korv med bröd, marängswish, ballerina kladdkakor, rån, chips och varsinn godispåse. Annat som kostat är ballonger, serpentiner, servetter, papptallrikar och glas med Hanna Montana.

Visst hade vi kunnat använda vanliga assietter och glas, och bakat någon kaka istället för att köpt. Men Tilda hade inget barnkalas förra året, då jag var nysnittad och mådde risigt av ryggproblemet... Så i år ville vi ge henne det kalas hon önskade sig. Det var livat i kojan vill jag lova, de sjöng singstar, lekte lekar och hade dansstopp. På det sistnämnda ville lillebror vara i mitten och dansa, så de körde Melwindansen. Dvs ALLA tjejerna kröp runt och dansade på golvet. Hahaha, de ver en syn det och gissa om Melwin var lycklig över uppmärksamheten.

Efter en helg som dominerats av Tildas aktiviteter disco i fredags, hockeymatch i lördags, skridskodisco i ishallen på lördagskvällen och kalaset i söndags, startar nu sportlovsveckan. Jonas går bara 2 dagar i skolan så vi har nästan semester. Det känns lite lyxigt. Vi har lite saker vi måste göra, men jag hoppas på mycket tid för lek och bus.

 Shoveling Snow  Mush  Ice Skating 

I torsdags fick jag ett samtal om jobbet jag var på intervju för i måndags, och jag gick vidare till intervju nummer två. Den var jag på i fredags. Vi var fyra eller fem som kom till en andra intervju. De skulle lämna besked snabbt lovade de, redan den här veckan. Jag har en känsla av att valet kommer falla på någon av de andra, då de sökte någon som skulle passa in i "gänget". Och gänget bestod av 3 killar i 25-30 års åldern + ägaren, så där kanske inte en 35-årig trebarnsmamma riktigt passar in... Och jag har inte hört något om att de ringt min referens, det borde de gjort om de var intresserade. Nu är jag väldigt lycklig över att äntligen fått komma på intervjuer, det ger både självförtroende, hopp om framtiden och nyttig erfarenhet.

Ha det gott!!!





Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2010-02-23 08:25:52

Härligt att du fått fart på intervjuerna. Men med handen på hjärtat, i dagens ojämlika samhälle (fast inte männen tycker det) så kanske det inte är så kul att jobba ihop med ett gäng bara grabbar. Nu är du ju på gång så det dyker säkert upp nåt inom snar framtid. Du får trösta dig med att du väcker intresse eftersom du får komma på intervjuer.

Kram Ingela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela