Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Hemma och sjuk =(

Publicerad 2010-11-26 06:43:13 i Övrigt,

Jag har inget flyt just nu... När det blir för mycket negativ stress så får jag svårt att sova, och nu är det mer än en månad sedan jag sov en sammanhängande sömn och utan en orosklump i magen. All oro med mormors sjukdom, och händelser som skrämmer mig på jobbet gör att jag inte mår så värst just nu. Natten till igår fick jag jätteont i magen och kände mig skakig på ett skumt vis, magkatarr kanske. Och jag kände att det var dags att lyssna på kroppen. Så jag gjorde något som jag har väldigt svårt för, jag sjukskrev mig!!! Jag var själv hemma hela dagen och tvingade mig själv att ligga stilla och låta tankar och känslor komma fram. Sedan skrev jag "att-göra-listor" och gjorde en ordentlig kassabok utifrån vår ekonomi. (Ni kommer väll ihåg att vi har köpstopp?) Det har en underligt lugnande effekt på mig. =)

Idag hade jag tänkt gå och jobba igen, men lilleman kom hem från dagis med en otäck hosta igår. Så honom ska jag ta med till vc för att få medicin. Så idag vabbar jag, det känns bättre än att vara sjukskriven själv, även om jag vet att det är befogat...

När det är köpstopp så finns det några dagar varje månad som jag gillar allra mest. Och det är löningsdagen och dagarna efter det. Dels så placerar jag ut pengarna då, där de ska vara. Och så ser man på fb och hör alla runt omkring prata om hur de shoppar just de här dagarna. Det hade säkert vi oxå gjort om vi inte köpstoppat. Men det är väldigt skönt att ställa sig utanför köphetsen ibland. Vi har vänt på det och satt ut lite vagnar och annat på Blocket. =) Tanken är att sälja ihop till julklapparna. Vi får se hur det går. Om vi inte säljer sakerna, så finns det 5000kr i ett julklappskuvert. Men helst så vill jag slippa använda dem.

Själv har jag fått en fin julklapp redan, vårt drömhus. Och om jag får önska något mer så är det såklart att mormor får bli frisk igen, och en annan sak som är lite hemlig... ;-)

Nej, nu är det dags att väcka upp tjejerna och ringa vc.

Ha det gott!!!

Kommentarer

Postat av: Ingela

Publicerad 2010-11-29 11:05:48

Det är jättebra att du lyssnar på kroppen. Det är det alldeles för lite folk som gör. De flesta kör tills det tar stopp. Pigga på dig. Hoppas det kommer att gå bra på julmarknaden. Jag var med hela helgen men det verkade tyvärr som om folket hade glömt plånboken hemma, men lite fick jag sålt ändå. Sen, det där sista om en hemlighet, den blev jag väldigt nyfiken på. Kram Ingela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela