Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Är det höst nu?

Publicerad 2011-08-21 14:53:05 i Övrigt,

Jag tycker det känns som om sommaren är över för den här gången. Men en fin höst är ju oxå mysigt! Ekonomin har inte räckt till en installation av Bergslagskamin i vardagsrummet, som planen var. Så det får bli ytterligare en vinter under elektriska värmefilten. För jag är så fruktansvärt frusen utav mig... Men nästa vinter så hoppas jag verkligen att kaminen står i vardagsrummet, färdig att användas.

Den här sommaren har verkligen bara rusat förbi, och jag har inte hunnit/orkat ens en bråkdel av vad jag planerat. Men det struntar jag i, alla måsten finns förmodligen kvar när jag får tid igen. Vi har målat och fixat en hel del, men inte allt som sagt.

Det har hänt något som jag verkligen längtat efter länge. Jag ska gå ner i arbetstid!!! 80% kommer jag att jobba, och det känns så lyxigt!!! Det betyder ganska stor förändring ekonomiskt, men det får det vara värt. Jag har en känsla av att vi kan spara in en stor del av pengarna genom att tänka till lite hur vi spenderar pengarna. Vi hämtade tex in Jonas cykel från stugan och köpte en barnsadel på loppis till den. Så nu kan vi båda cykla till dagis = ingen behöver ta bilen om det inte ösregnar. Vi ska försöka hitta en begagnad cykelkärra som Bus kan åka i om det regnar, och på måndagar när han har mycket packning med sig till dagis.

Jag är faktiskt nervös för att göra den här förändringen, jag har alltid jobbat minst heltid. Men samtidigt känner jag att det är nödvändigt om jag ska orka. Det ÄR skillnad att ha småbarn när man är 37 mot när man är 20... Trist men sant... Jag hoppas att min ork och lust att pynta och pyssla i hemmet ska komma tillbaka. För nu har vi bott här i ett år och jag skyller fortfarande på att vi är nyinflyttade... Hahaha..jag brukar vara klar inom någon vecka...

Nu ska jag gå och se om min son vill komma upp och leka, han har sovit middag. =)

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela