Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Köpstopp

Publicerad 2011-01-20 05:16:16 i Övrigt,

Äntligen är det den 20:e och barnbidrag. Årets fattigaste månad drabbade även oss. Jul och födelsedagsbarn i kombination med att liten varit sjuk (-4000kr NETTO!!!) märktes på kontot... Tur att vi hade lite sparat som kunde hjälpa till. Nu ska lönen vara komplett och kanske kommer pengarna från försäkringskassan under denna månaden... Det är bara 2 månader sedan jag anmälde vab... =/ De hade inga problem med att jag sänkte min inkomst då jag började på nya jobbet, men nu när jag går upp till den gamla nivån igen så var det inte lika enkelt. Då ska arbetsgivaren ockå blandas in osv... Men, men rätt som det är så kommer kanske pengarna. =)

Fördelen är ju att om pengarna kommit under vår fattiga månad, så hade de gått till mat och bensin. Men nu kan de gå till amortering eller sparande. Man måste ju se allt från den ljusa sidan, eller hur...?

Planen för den här månaden är att amortera extra och spara ungefär samma belopp. Sedan fyller två av barnen, så det kostar lite. I övrigt blir det inte så mycket shoppat, eventuellt två fönsterlampor till vardagsrummet bara... Det blev så mörkt när julstjärnorna försvann.

Det ska bli kul att se hur vårt alternativa köpstopp kommer fungera. Förhoppningsvis blir resultatet som vi hoppas, en ordentlig peng på sparkontot och lägre kostnader genom extra amorteringar. =)

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela