Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Dag 3

Publicerad 2013-12-30 20:01:47 i Köpstopp, Övrigt,

Vad har man, eller ska man ha i sina kökslådor? I vår familj har de använts som förvaring när man (oftast jag) inte orkat gå med saken till rätt plats på en gång. Och inte vill ha saker på bänken. Så idag har jag rensat och sorterat i sex av kökets tolv lådor. Resultatet blev två kassar bortrensat, en påse batterier till återvinningen och en hel massa saker som hittat till rätt pärm, skåp eller rum. 
MEN, frågan återstår. Vad ska vi ha i lådorna. I en är baksaker som påsar, bullformar och bakplåtspapper. I nästa papper, pennor och vattenfärgerna bl.a. I låda tre några kortlekar, pengarör och en bok om huset. Men de andra tre är ju tomma...

Ja, ja det löser sig nog. En bonus med rensningen är att huset blev större idag. Och inte bara känslan iom att saker försvinner. Vi har inte vetat hur stort huset är, utan bara tyckt "lagom för oss". Vi hade gissat på en siffra, men aldrig mätt. Nu hittade jag en gammal huspärm i en skrubb, och där fanns ritningar på huset. Det visade sig att vi gissat 25kvm fel. :-) Helt oviktigt eg, men nu vet vi. Och kul att läsa tillbaka om vad som hänt med vårt älskade Villa Villagatan. <3

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Cattis

Publicerad 2013-12-30 21:54:00

Tack för inspirationen, idag hängde jag på dig och rensade ovanför kylskåpet och i tvättstugan: presentskåp/linneskåp (halva halva av varje) + papper och allmänt skräp. Så nu är pappersinsamlingen halvfull igen trots att vi tömde den i förrgår, men det är ordning och reda i skåpen. Det blev tom lite ordning på några andra stället också av bara farten och dammsugningen imorgon lär ju gå snabbt för nu är det undanplockat överallt. Så tack igen, vem vet vad jag får inspiration till att fixa nästa gång. Vad duktig du är som håller i varje dag, jag ser fram emot att läsa vad du gjort imorgon :)

Svar: Det är så kul att höra att det inspirerar någon att oxå rensa! :-) Än går det väldigt lätt tycker jag, så jag kör på med de värsta ställena i huset. Jag tänker att det kanske inte är lika skoj på dag 27 som dag 3. :-)
Järnboås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela