Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

God fortsättning

Publicerad 2013-12-26 06:24:21 i Familj/vänner, Köpstopp, Övrigt,

Idag är det annandag jul, och vi ska ge våra barn deras julklappar. Tjejerna har haft pappa jul, vilket alltid känns sorgligt i mammahjärtat. Vi har haft bra dagar ändå med familj, släkt och vänner. Vi har skapat en tradition med min faster som oxå har varannatårs-firande. Kusinen och hans familj växlar mellan att fira hos hans och hennes föräldrar. Så när tjejerna inte är hemma, är vi med dem på kvällen. Och året när faster inte har huset fullt av barn och barnbarn, kommer de till oss. En tradition jag hoppas kommer hålla i sig.
 
Jag har inte sammanställt julbudgeten helt än, men jag tror att vi ligger under på julklappar. Och lite över på maten. Jag är glad att jag faktiskt hunnit och orkat tillverka så många klappar själv. Och hoppas de uppskattas oxå. 
 
Januari kommer bli en mycket strikt köpstoppsmånad, det känns skönt! Som jag skrev tidigare kommer jag även köra "gör av med en pryl om dagen" under minst hela januari. Jag kommer räkna tex ett skåp som en pryl. Då hela huset verkligen behöver en genomgång. Det ska bli väldigt befriande att få den rensningen gjord.
 
Jag kommer dela upp utrensningen i tre kategorier släng, sälj och skänk bort. Varje år har vårt kvarter en loppis, så det blir nog där och på nätet som försäljning av sakerna kommer ske.
 
En annan ks-grej som jag behöver ta tag i under januari är fröer. Vi har två relativt stora trädgårdar, och jag vill fylla dem med fina blommor. Och jag vill även odla så mycket grönsaker som möjligt under sommaren. Så jag behöver investera i fröer och börja med detta under februari. Jag tänkte beställa hos impekta, men först måste jag göra en ordentlig planering för vad vi ska odla. Roooligt!!!
 
Nej nu ska jag äta lite frukost och förbereda vår jul.
 
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela