Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Regnet det bara öser ner...

Publicerad 2013-12-15 09:05:34 i Familj/vänner, Inredning, Köpstopp, Pyssel, Övrigt,

Så är det faktiskt... Jag ligger och vaknar till lite och lyssnar på regnet som smattrar mot rutan. Vilken julstämning!!! ;-) Tänk att det bara är en dryg vecka kvar till julafton. Vi kommer fira jul först på annandagen i år. Det är bra, då får jag ett par extra lediga dagar att fixa med julklappar.

Jonas har önskat sig en hemsydd tröja i ett tyg jag har och hemsydda kallingar. Och han har varit bortprioriterad när jag gjort till alla barnen först. Men nu tror jag att alla måsten börjar vara avklarade faktiskt. 

Idag ska jag och en kompis sy oss varsin tunika till helgerna, och en annan kompis kommer hit och vi ska hjälpas åt att mäta varandra. Vi går båda sykurser, och en del mått är svåra att ta själv. Det är så skoj att min hobby jäser ut i kompiskretsen! <3

Igår gjorde jag ett helt annat pyssel, eller jag började faktiskt redan i fredags. Och 10timmar senare så var den här sneda och vinda men ganska charmiga villan klar. Mitt första egna pepparkakshus!





Det är gelatinblad som fönster och en slinga med ledlampor som lyser inifrån. Det ger ett fint sken. 

Tidskrävande men otroligt kul, det kan nog bli en ny jultradition faktiskt. Nästa år har jag ju mallarna klara och vet lite mer hur man gör. 

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Cattis

Publicerad 2013-12-15 17:36:03

WOW! Vilket pepparkakshus. Vi kör på byggsats och sen får barnen dekorera som dom vill... I min familj har vi aldrig haft pepparkakshus som tradition, så för min del kan barnen lika gärna gå loss på det, men såklart att jag drömmer om ett lika fint som ditt :)

Svar: Vi har inte heller någon tradition med pepparkakshus. Men det var roligt att göra, så det kanske kan bli. :-)
Järnboås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela