Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Tyglycka!

Publicerad 2013-05-26 06:22:38 i Pyssel,

Igår var det kvartersloppis hos oss, och självklart var vi med och sålde lite. Jag hade hoppats på lika bra försäljning som sist, men det stannade på drygt 1100:-. Men det och en ordentlig Bonn-bränna blev dagens resultat. ;-) jag brände upp mig totalt i nacken, halsen och ner på bröstet... Klantigt!

Men dagens stora vinst blev en kvinna som såg att jag sålde stuvbitar, och började fråga om jag sydde kläder osv. (en fråga som jag fick x antal gånger under dagen) Hon sade att hon hade ett tyglager och skulle behöva sälja lite inför en flytt, om jag ville komma och kolla. Hon hade även en provdocka. Hade det inte varit för att min provdocka bara går till stl 42, och jag drar 44 så hade jag nog inte ens nappat.

Men jag åkte iväg på kvällen, och var jättenervös att det skulle vara fula sunkiga tyger, hur tackar man nej på ett snyggt sätt. Osv. Men jag behövde inte vara nervös visade det sig, för damen hade haft tygaffär, och hade tagit hem alla tygerna efter hon stängt den. Bara klädtyger, och bland dem kofttyger i Odd Molly stil! Priserna mellan 10-20kr!!! Så 41,5m köpte jag, och ska dit igen på onsdag. Vilken guldgruva!!! Jag betalade 730:- om jag köpt dem i butiken hade det kostat ca 6600:-. Då förstår ni min lycka!!!
Så här ser det ut. Jag kommer bara behöva köpa tråd och knappar som komplement i flera år framöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela