Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Fyndat!

Publicerad 2013-10-22 06:09:30 i Inredning, Köpstopp, Pyssel, Renovering, Övrigt,

Mitt syrum behöver ändras om lite. Dels är fondväggen en barntapet, men det behövs även mer förvaring och ett annat smalare bord. Nu har jag vårt gamla matrumsbord. Och det tar upp för mycket plats i det ganska lilla rummet.

Jag har en ide om ett målat vitrinskåp, i en speciell modell. Igår fick vi tag på just ett sådant skåp för 400:-. Så det är här hemma nu och väntar på färg som är beställd. Hoppas det blir som jag tänkt mig!

Tapeten hade vi hemma sedan en annan renovering, och det nya bordet och hyllorna ska vi bygga själva. Det ska bli skönt att få mer förvaring. Eg har jag bra förvaring, men efter alla tyger jag köpte nästan gratis på en utförsäljning så blev det väldigt trångt... 

I det nya skåpet är tanken att jag ska ha sådant som är färdigt. Sådant som jag tänkt mig till presenter, eller sytt till om jag ska vara med på någon marknad igen. De sakerna har jag i påsar just nu, och då blir det lätt att man glömmer vad man faktiskt har. :-)

Det kommer förhoppningsvis bli ännu roligare att sy, när rummet blir som jag vill ha det. :-)

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela