Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Fullt upp

Publicerad 2014-04-25 14:07:06 i Familj/vänner, Pyssel, Renovering,

Som det lätt blir när det är mycket, så får bloggen vila lite. =) Men nu sitter jag och väntar på att pastavattnet ska koka upp, och då kan jag skriva en liten uppdatering tänkte jag.
 
Sedan jag skrev sist har det varit full fart på många plan här. Bland annat har jag genomfört det spännande design/sömnadsprojektet det sista levererades häromdagen. Det är fortfarande hemligt, då konserterna är imorgon. Sedan kan jag visa vad det är jag knåpat med på varje ledig stund de senaste veckorna. Kul, svårt och spännande. Jag brukar ju inte sy på beställning, men detta kunde jag bara inte tacka nej till... Men nu längtar jag väldigt mycket efter att bara nöjessy till hem och familj. =) Det är ju inte samma avkoppling då man ska göra mönster till annorlunda plagg från grunden som ska passa någon annan. Och dessutom ska de visas på scen inför 3000 personer!!! Jag kommer vara så nervös imorgon att allt håller, funkar och sitter som det ska. Jag har iaf fått bara positiva hälsningar och kommentarer från herrarna som ska bära kreationerna. =) Tänk att få jobba med något sådant... Fantastiskt... *drömmer mig bort* ;-)
 
Vi har även satt fart med våra trädgårdsprojekt. Nu är vi så långt att altangolvet är på plats, och grunden samt plattorna till växthuset är klara. Vi ska börja med stommen till växthuset nu i em/kväll. Det är jättekul att börja se hur det börjar växa fram. =) Vi hade grillfest för familjen på påskafton på nya trädäcket. Det kändes riktigt bra. =) Vi har ju alltid saknat en plats att sitta och umgås på. Vi har inte hunnit köpa möbler ännu, men det funkade med ett marknadsbord och vaxduk också. =) Jag sitter vid datorn nu, men har bilder i telefonen på trädgårdsprojektet. Så dem får jag lägga upp vid tillfälle. =)
 
Nu kokar pastavattnet!
 
Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela