Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Så spännande!

Publicerad 2014-02-26 17:39:42 i Övrigt,

Det hemliga projektet jag blev erbjuden härom veckan börjar så sakteliga dra igång. Jag är så hemskt pirrig över detta! Idag var jag och presenterade två kartor med tygprover, och nyss gjordes den första beställningen av material. Jag har även hittat tyger till resten av projektet. Så nu är det att leta detaljer och konstruera mönster som blir nästa stora utmaning. På tisdag kväll ska jag åka och ta mått på alla berörda, sedan är vi helt igång!!! Shit vad nervöst, i helgen som kommer blir det att avsluta påbörjade projekt för min del. Så det inte finns en massa skrammel som stressar mig. =) Och göra i ordning en ordentlig pärm till det här projektet. Som blir det största jag gjort. =)
 
Vi har även hunnit förbi banken och skrivit om lånet på stugan. Vi band räntan i fem år, och ökade upp amorteringen till maximala 10%. Skönt när det sjunker i mina excelblad. ;-)
 
På fredag kommer en mäklare hit från banken och värderar vårt hus. Så då visar det sig om allt slit gett någon utdelning. Hoppas det! Men det vi märkt på senare tid är att reaktionerna från nya besökare ändrats en del. Nu säger de ofta att det är ett mysigt hus osv. Tidigare fick vi alltid kommentarer som "Här har ni köpt er ordentligt med jobb". Så jag hoppas mäklaren har en bra dag och att vårt lilla hus visar sig från sin bästa sida. =)
 
En liten vimpel i hallfönstret har jag sytt idag. Det är så skönt att hallen äntligen kan börja kallas klar. Det är ju trots allt det första man möter när man kommer hem.

Nu ska jag fortsätta städa...
 
Ha det gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela