Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Zebra

Publicerad 2014-02-19 12:05:24 i Familj/vänner, Pyssel, Övrigt,

Idag tog jag äntligen tag i att göra mönster och sy zebrabyxor i vuxen-stl. Det är en av mina barndomsvänner som ville ha likadana byxor som Melwin. ;-) Så nu väntar jag med spänning på att hon ska komma och prova dem. Tänk om de inte passar... På bilden är även ett par byxor som ska ges bort i present. Linnet skulle jag sytt för två somrar sedan, så det får jag väll oxå ge till någon som kan ha den...

Det är nackdelen med att klippa till mycket på en gång. Ibland hinner barnen växa ur plaggen innan de är klara. :-)

Igår fick jag ett samtal om min hobby, en fråga om ett "hemligt" uppdrag. ;-) Det lät så skoj, och även utmanande att jag tackade ja direkt. Vad det är för spännande kan jag visa er om ca 2 månader, då hemlighetsmakeriet är över. Men jag kan säga så mycket att det innefattar en scen och publik. Nytt för mig, och pirrigt i magen... Så om måndagen får räknas som en skitdag, så blev tisdagen en glad och förväntansfull dag. Och återigen kommer tankarna, ska jag våga testa att starta eget? 

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela