Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Dag 11

Publicerad 2014-01-07 21:35:42 i Familj/vänner, Köpstopp, Renovering, Övrigt,

Det här är dagen då många är tillbaka på jobbet igen. Men inte jag, för lillemans dagis hade studiedag. Så vi har fixat här hemma och lekt.

Utrensningen blev utomhus, vi prickade in en timma med bara lite regn.
Lite sönderblåsta saker.

Vi försökte även få bort den gamla ruttna trasiga trappan på baksidan. När jag skruvat ut 16 långa skruvar för hand och dragit ut en lååång spik, fick vi ge upp. Ytterligare tre spikar håller fast rucklet... Dem får vi nog be herrn i huset om hjälp med... Men jag hade god hjälp av den lille mannen. ;-) Han är en riktig jobbare, han blir helt lycklig när han kan vara med och hamra. Idag använde vi hans nya skruvmejslar med bits. Då blir han extra glad, när man ber att få låna ur hans verktygslåda. <3

Det är längs den här sidan vi vill bygga altan i sommar. En anledning till vårt köpstopp. :-)

Just det jag har sålt tre av de fem tygerna jag lade ut på nätet. :-)

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-01-07 23:25:36

Härligt när dom små liven vill vara med och hjälpa till.. <3

Åh jag bara älskar din uggletavla och väskan kommer nog bli underbar!

Svar: Tack, jag är väldigt svag för retro-ugglor. Jag har dem på mina visitkort, och namnlapparna oxå. Så det är lite roligt att göra presenter med just temat ugglor. :-)
Järnboås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela