Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Dag 12

Publicerad 2014-01-08 16:43:17 i Köpstopp, Pyssel, Övrigt,

Idag har vi haft ledig onsdag, och eftersom regnet öst ner har vi varit inne. Det är ju så geggigt ute nu, hoppas det blir lite vinter snart. Sista dagen på lillemans jullov, och han ville gå i pyjamas lääänge. Det tycker jag man kan få ibland. :-)

Jag har passat på att rensa i syrummet, och även sy en del. I kassarna är bortrensat som ska slängas, i plastlådan är sådant som ska säljas/ skänkas.

Projektet i syrummet är en ny modell på amningstunika. Den är inte helt klar, men så här ser den ut så här långt.



Tyget valde Emma när vi var i Sthlm, och först nu när det börjar bli ett plagg har jag fastnat för det. Kanske kan det räcka till en scarf åt mig när tunikan är klar. :-)

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-01-08 16:52:36

Ser ut att gå framåt i rasande fart.. =) Just pysselmaterial har jag grymt svårt att rensa ut..tar istället emot allt andra skänker så det blir en del.. =D hihi.. Men ja ja, alla har vi våra laster.. ;)

Svar: Ja, det rensas inte i första taget. Men vissa saker har legat i så många år, så nu fick de flytta ut ur rummet. Just pysselsaker har jag en förmåga att köpa i tid och otid, så då blir det lite för mycket till slut... Jag har ett skåp som är Max för hur mycket tyg jag får köpa. Nu har jag två garderober till... Så det innebär ungefär 200m mer än gränsen... Och det är bara tyger, sedan pysslar jag med en massa annat oxå... Men kul har jag i mitt favoritrum! ;-)
Järnboås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela