Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Dag 9

Publicerad 2014-01-06 09:23:18 i Köpstopp, Renovering, Övrigt,

Vet inte hur jag ska beskriva söndagens rensning... För den finns inte. Jag var matt redan i lördags, och igår var jag väldigt trött. Har mest legat i soffan och kollat på film. Så inte en enda grej blev utrensad.

Men jag har varit så duktig de andra dagarna, så jag accepterar det. :-) Min kropp och själ fungerar så, att efter en intensiv period så behöver den vila ikapp. Jobbhösten, jul, nyår, och mormors sjukdom plus lite annat kom helt enkelt ikapp mig nu när jag blev ledig. Jag har struntat i kroppens signaler tidigare i livet, och det blev jobbiga konsekvenser. Så jag försöker vara bättre på att varva ner när kroppen säger ifrån.

Så under resten av ledigheten ska jag börja dagarna med yoga, ta en ordentlig promenad i skogen, och efter det ta tag i rensning och renovering. :-) 

Igår blev en liten vägg tapetserad iaf. Så vi kom lite framåt. Jag var bara ytterst lite delaktig, torkade av klister från skarvarna och sådana lite enklare saker... Idag vill jag orka måla lite. För när den här lilla skrubben är klar kan vi flytta in alla ytterkläder, och det ska bli sååå skönt! Det kommer ge både ljus och energi till oss. Jag måste komma ihåg att ta lite förebilder idag.

Nu ska jag yoga, innan jag kliver upp ur sängen.

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-01-06 15:03:05

Man kan inte vara "duktig" för jämnan..hälsan måste komma i första rum.. <3

SV: Mmm det är skoj med en egen loppis/ateelje..har öppet bara två dagar i veckan dock då jag är sjuk och kroppen inte orkar mer..så jag vill kunna få plats med själva ateeljen hemma såsmåningom och ha bara försäljningen i lokalen.. =)
Men en friggebod på gården vore ju toppen..hoppas din dröm blir sann.. <3

Kram
Sanna

Postat av: Cattis

Publicerad 2014-01-06 16:30:42

Vad bra att du lyssnar på kroppen, ett av mina mål för 2014 är att vila och sköta om mig själv. Det blir lätt så att man låter sig själv komma i sista hand, tyvärr... Idag blev det en utrensning av hundens gamla filtar (vi tog bort henne i somras, men ibland behöver man vänta lite innan man gör sig av med allt). Och en gul porslinstillbringare åkte äntligen ut ur köksskåpet och ska hem till en vän som älskar gult, den är använd exakt en gång på 3 år och då bara för att jag kände att jag ju måste använda den nån gång ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela