Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Tyger

Publicerad 2014-01-15 15:41:15 i Köpstopp, Pyssel, Övrigt,

Det har varit lite tyst här, jag som skulle rapportera varje dag i januari... Jag har inte bestämt om jag ska skriva om varför här, då det är en öppen blogg... Jag väljer att vänta lite iaf. :-)

Jag rensar fortfarande, och försöker sy upp mina tyger till fina plagg och inredningsdetaljer. Idag har jag sytt klart en västklänning och matchande velourbyxor till ett dop vi ska till på lördag.

Jag tänkte visa er mina tygskåp... Det är ganska många meter tyg i dem... Jag har bestämt mig för att hoppa över Syfestivalen i vår och bara köpa tillbehör så länge köpstoppet varar. Det är så svårt att blunda för alla fina tyger, så det är bäst att inte åka dit alls.

De två översta hyllorna är trikåer och några kjoltyger. Understa hyllan är mudd och vävda tyger. I lådan på skåpet är underklädestyger, bh-byglar och andra underklädestillbehör. Och så står min Cameo och stället med stryka-på-vinyl.

Här är blandat velour, college och trikå.

Kofttyger, linne, och ulltyg till kappa/jacka...

Min regel är eg att alla tyger ska få plats i det översta skåpet. Så jag har liiite för mycket just nu. Men, samtidigt är det ju kul att ha mycket att välja bland när inspirationen kommer. :-) jag bör inte behöva släppa min hobby under köpstoppet iaf. ;-) Den sista maj tänkte jag ta nya kort på mina skåp och se om det minskat något. :-) De verkar ju bara föröka sig, de här tygerna. ;-)

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Cattis

Publicerad 2014-01-17 07:49:35

Var inte för hård mot dig själv, ibland blir det som man tänkt, ibland inte. Man måste ha plats för livet också. Jag uppskattar NÄR du skriver, men det ska inte bli nåt tvång. Gud vad mycket tyger du har, det ska bli kul att se vad du syr framöver.

Svar: Ja, med barn, jobb och hus så finns det mycket att fixa med. 😊
Många tyger har det blivit. Jag hade fyllt upp mitt tygförråd ordentligt när jag stod inför en arbetslöshet förra året. (Sedan fick jag jobb som tur var) och i somras fick jag möjlighet att köpa fina tyger i väldigt fin kvalité från en nedlagd tygaffär. Jag köpte 120m där för 1600kr. Därför har jag så vansinniga mängder tyg just nu. 😊
Järnboås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela