Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Snart semester

Publicerad 2014-06-18 14:47:33 i Övrigt,

Imorgon jobbar jag halvdag, sedan blir det semester. Eftersom jag är ensam på ekonomi/administration så blir det ledigt varvat med jobbdagar. Men det känns helt ok. Vi har hunnit långt med våra projekt i trädgården och i lördags hade vi min 40-årsfest på nya altanen. Och kunde konstatera att den inte vart för stor utan lagom för att rymma släkt och vänner. Jonas hade varit lite lurig och bjudit in vänner som jag inte visste om. Jag blev så glad att jag blev lite gråtig. <3
Fina presenter fick jag oxå. Växter, presentkort, ny provdocka, staket mm mm. 
Jag har länge sagt att jag ska ha en hemsydd 50-talsklänning på mitt 40-årsparty. Och så blev det, med tyllunderkjol och allt.

Idag som är den egentliga födelsedagen tog Tilda och jag en tur till stan och shoppade för presentkortet i Nora Köpmannaförening. Detta fick vi ihop. :-)

En emaljerad stekgryta, tårtburk, regnrock och en massa tillbehör till lillkillen som vi ska hämta imorgon.

I fredags var vi på studentfest, och studenten hade önskat sig pengar till en resa. Alla som känner mig förstår ju att lägga pengar i ett kuvert är det tråkigaste jag kan tänka mig. Så det fick bli ett antal timmars pysslande för att göra det lite roligare att överlämna.
En resväska av en skokartong och ett gäng sedlar vikta till skjortor fick det bli. 








Lite skojigare iaf. :-)

Jag har förstått att midsommarvädret ska bli lite sådär... Så jag är glad att vi inte ska hålla i något kalas denna helgen. Två helger på raken som värdar gör att vi inte planerat in något avancerat till midsommar. Vi kommer nog ha full rulle med lillkillen ändå. ;-) Han har inget namn ännu då barnen inte kommer överens... Håkan Larsson eller Charlie det är den stora frågan... ;-)

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: EW

Publicerad 2014-06-19 15:49:54

Charles-Håkan Larsson kan han få ett finare namn! Vrålhäftig present till studenten var får du all energi ifrån.

Svar: Jättefint namn verkligen... Och jag har nog inte mer energi än någon annan, men jobbar ju deltid och fuskar med städningen... 😉
Järnboås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela