Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Snabb leverans och zebrafotografering

Publicerad 2014-03-11 09:43:00 i Familj/vänner, Pyssel, Renovering, Övrigt,

Imorse väcktes jag av telefonen.(sovmorgon efter alla kräknätter...) Det var Skånska Byggvaror. Min första tanke var NEJ, nu är något av mina val slut och jag måste tänka om. Och jag har ju verkligen tänkt igenom och har en färdig bild på trädgården i mitt huvud. Men till min glädje så ville de bara tala om att de kommer och levererar på måndag morgon! Så det blev betydligt snabbare än de 10-15 arbetsdagar som det stod på hemsidan. =) Pirrigt!!! Men vi får ju vänta lite med att sätta upp det, tills vi gjort markarbetet och plattorna. Kul iaf att veta att det ligger där och bara väntar. =)
 
Jag har en vision om baksidan, jag vill att den ska ge en känsla av gammaldags logdans. Mysigt, lummigt och passande till vårt hus. Vi får se om jag lyckas. =)
 
I söndags flydde jag magsjukan en stund och lekte Bingo Rimér. ;-) Hahaha, lugn bara det var inga nakenbilder, men en snygg blondin iaf. =) Jag har sytt ett par zebrabyxor till en kompis, som jag skrivit om tidigare. Och det var henne jag fotade. Det är superkul för mig att ha lite livebilder på sådant jag syr. Och eftersom jag till 99% bara syr till familj och syskonbarn då de fyller så är det lite extra skoj att se plaggen irl på någon annan. Här är några av de 127 bilderna.
 
Så kan det se ut när två glada amatörer ger sig ut på modefotografering. Hehehe Det roligaste var att den första vi stötte på frågade vart man kunde köpa de coola byxorna. Hahaha. Kanske kan vara en affärsidé, zebrabaggy för vuxna. ;-)
Nej nu ska jag skura bort lite kräkbaciller och sedan ut i solen med den lille sjuklingen. Som idag är nästan som vanligt, men de får ju inte gå till dagis på 48h.
 
Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Cattis

Publicerad 2014-03-11 21:08:31

Jag skulle beställa ett par direkt, dom är jättesnygga :)

Svar: Tack! Vad snällt sagt! :-)
Järnboås

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-03-16 18:13:10

Wow! Läckra! <3

SV: Härligt att få ett nytt stort växthus, jag vill också skaffa ett större men det får vänta. =)
Ser fram emot att få fler fröer i jorden nu..dags att skola om en bunt tomatplantor närmaste dagarna också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela