Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Djuriska byxor och åska.

Publicerad 2014-05-01 08:05:01 i Övrigt,

Valborg i vår del av världen bjöd på regn, kyla och tom åska. Så vi struntade i brasan helt och höll oss hemma i värmen inomhus. Jag kollade på ett par filmer och surfade runt på olika sybloggar och inredningssidor, och herrarna i huset somnade vid 19,30 i vanlig ordning. Jag fattar inte hur man kan sova så mycket!!!
 
Prinsen och jag var som vanligt varit lediga hela dagen, då det var onsdag. Eftersom vi hållit på mycket med altan och växthusbygget de sista veckorna så fick han välja aktiviteter. Pyssla, mysa, spela på min telefon men inte städa alls, blev hans val. Så så fick det bli. Jag sydde ett par leopardbyxor till min lillasyster och en t-shirt till Jonas då vi hade förlovningsdag. Prinsen sydde på sin barnsymaskin, riktigt vad det ska bli vet jag inte. Men tyget är zebra och han syr med mörklila tråd, det är en cool kombination. Han är så söt när han klipper, nålar, syr och donar med sina projekt. Att de oftast inte blir något alls verkar inte spela någon roll. <3
 
Så här glad blev systern iaf. =)
Hon tyckte nog det var svårt att ta selfies hos oss. På första bilden bet katten henne i foten, på den andra satt han och tvättade sig mitt i bild och på den tredje stack prinsen fram huvudet med en mystisk min. Hahaha
 
Vad ska man hitta på när det är 1:a maj då? Städningen som inte blev gjord igår kanske, eller sätta i glas i växthuset, eller sy något roligt... Eller kanske en stund av varje. =)
 
Ha det gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela