Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Kreativiteten som försvann...

Publicerad 2014-11-19 06:04:12 i Familj/vänner, Pyssel, Övrigt,

Usch, jag blev riktigt orolig ett tag. Jag tappade helt lust och ork att pyssla. Det som är så starkt i mig annars. Den försvann samma morgon som jag kom till jobbet och fick veta att vi haft inbrott. Jag ville bara ligga i sängen och titta i taket, orkade ingenting när jag inte var på jobbet. Otäckt likt känslan när jag hade utmattningsdepression... Och så vill jag inte må, jag vill vara pigg med energi!

Men mina fina vänner och min svägerska förstod vad jag behövde, och tvingade med mig på ett glatt gympapass i söndags. Det mår kropp och själ bra av, detta pass är vid stugan och bara kända vänliga ansikten. ❤️ När jag kom hem därifrån kände jag äntligen lite glädje och energi, efter 4 dygn i dvala... Tack för det älskade vänner!

Och igår kom pysselinspirationen tillbaka med full kraft. Då mina egendesignade tyger äntligen kom hem, och de är så fina! Nu är jag jättesugen på att göra ytterligare ett, som ligger i hjärnan på "kö". 😉 Hur som helst dessa två som jag fick hem nu är på en dalia i vår trädgård. Jag älskar vattendropparna på bladen. Dem har Bus sprayat på med blomsprutan. 👍

Så här ser de ut.




Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Cattis

Publicerad 2014-11-19 07:03:38

Tråkigt att höra om inbrottet, men tack och lov för fina vänner! Tyget du designat är jättefint!

Svar: Tack!!! Ja, det är så tråkigt och obehagligt med inbrottet. De var väldigt brutala, och det tycker jag är olustigt. Dörren till mitt kontor hade de brutit av på mitten... Tex...
Järnboås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela