Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Lite panik

Publicerad 2015-02-22 15:36:54 i Inredning, Pyssel, Övrigt,

Igår när jag var och tittade till barnkammaren, så mådde inte mina lobelior så bra. Det är nog lite för svalt för dem. Så nu har ett element med lite grundvärme flyttat in. Hoppas de klarar sig, för de har så väldigt häftig färg. 😊

Regnbågslupinen som ska bo i samma rosa/röda rabatt verkar trivas och har fått sina första "riktiga" blad. Så lediga onsdagen den här veckan blir det omplantering av dem. Och kanske någon mer sort, de växer ju så fort. 🌱

Snart är det mars och dax för nästa omgång fröer att sås. Så visst vore det toppen om februaribebisarna flyttar till större krukor snart. Annars måste jag köpa några fler odlingstråg. Det får nog bli en sådan investering faktiskt, så jag inte behöver stressa på och plantera om innan de är riktigt redo.

Nu till veckan får jag upp ytterligare två armaturer, som ska vara över andra bordet i barnkammaren. Det borde räcka tills de kan flytta ut i växthuset.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela