Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Våren är på gång...

Publicerad 2015-02-06 11:12:39 i Familj/vänner, Inredning, Pyssel, Övrigt,

... Inte för att det ser ut som vår när man tittar ut, med all snön. Men solen värmer och dagarna blir längre och längre. Det känns bra tycker jag!

Årets fröer har kommit hem, och jag har delat upp dem utifrån när de ska sås. Igår sådde jag februarifröerna, och det var inte mindre än 19 olika sorter. Nu hoppas jag att de gror bra och att de är färdiga för omplantering lagom tills marsfröerna ska sås. Annars blir det väldigt fullt i köket... 😆🙈🌱



Här är mina första fröer som ska stratifieras. Spännande!!! Och jag har även använt perkulit, något jag hoppat över tidigare. Så det känns faktiskt som jag följt anvisningarna på fröpåsarna i år. 😉(än så länge)

I helgen (om förkylningen ger sig) ska vi göra i ordning rummet i källaren som ska bli plantornas "barnkammare". Det största jobbet med det blir att städa ur rummet, för nu är det en enda röra med urväxta kläder, möbler, inredningsprylar, övervintrade trädgårdsblommor och skräp... I en himla röra... Det blir skönt att få ordning där oxå. 


Mitt jobb ligger nära Blomsterlandet, så igår svängde jag in för att köpa ett par odlingstråg och en jordsäck. Det slank med lite mer... 😁


Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela