Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Omskolning

Publicerad 2015-03-08 09:20:46 i Inredning, Pyssel, Övrigt,

Igår tog jag tag i att skola om februarisådden, och att så marsfröerna. Det tog mig ca 4timmar. Det är lite pillrigt att få isär de pyttiga små plantorna och sedan få dem i plantjord utan att bryta av dem. 

Nu är det trots att de små blommorna sitter 2 eller tre i varje kruka ganska fullt även på bord nummer två. Jag har en till stor armatur, så det får nog bli ett tapetserarbord oxå, innan frostrisken är över. 
Så här ser det ut i skräprummet just nu.



Fem odlingstråg med nya frösådder står i köket, det blir spännande att se vad som gror och vad som misslyckas. Honungsmelon och prakthibiskus har jag tex bara en av var medans det blev 29 tomat och 12 gurkplantor. Blommor är ju lättare att göra av med i trädgården. Bellis, dahlia och gerbera har jag ett 40-tal av varje. Och dem kan jag säkert göra av med de flesta. 😊


Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela